tag:blogger.com,1999:blog-50140656557253989022024-02-08T17:20:27.132+01:00Eduquem els nostres fillsAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-6976952666221897062015-02-24T20:00:00.000+01:002015-02-24T20:00:09.858+01:00COMENÇEN A TENIR AUTONOMIA?<div style="color: #e2001a; font-stretch: normal; line-height: 100%; margin-bottom: 1em; margin-top: 1em;">
<span class="" style="background-color: #cccccc; font-family: Verdana, sans-serif; font-size: large;"><u><b><br /></b></u></span></div>
<div style="color: #e2001a; font-stretch: normal; line-height: 100%; margin-bottom: 1em; margin-top: 1em;">
<span class="" style="background-color: #cccccc; font-family: Verdana, sans-serif; font-size: large;"><u><b>El repte d'adquirir autonomia</b></u></span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: #cccccc; font-family: Verdana, sans-serif;"><span class="">Encara que a tots els pares els fa il·lusió compartir els progressos del seu fill -aprendre a anar al bany, vestir-se, lligar-se els cordons de les sabatilles, menjar, etc.-, no cal perdre de vista que adquirir autonomia no és una competició entre el nen i els seus companys de classe. </span>De fet, cada un té el seu propi ritme per madurar i aprendre a controlar el seu cos, de manera que no has de pressionar.</span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><br /></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><br /></span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 100%; margin-bottom: 1em; margin-top: 1em;">
<span class="" style="background-color: #d9ead3; font-family: Verdana, sans-serif; font-size: large;"><u><b>Personalitza els seus èxits</b></u></span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: #d9ead3; font-family: Verdana, sans-serif;">No has de exigir al teu fill que adquireixi unes determinades habilitats en un termini establert. Planteja un procés d'aprenentatge que li permeti incorporar poc a poc hàbits i rutines: opta per posar els materials que necessita al seu abast, adapta els estris a les seves habilitats (p.e., coberts de plàstic, peces amb velcros ...), ajuda-li si s'embussa , supervisa les seves accions i lloa els seus èxits.</span></div>
<div style="color: white; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12px; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: #d9ead3;"><br /></span></div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-29148134430999199832015-02-24T19:48:00.003+01:002015-02-24T19:50:14.672+01:00FEM INTERNET MÉS SEGUR ELS NOSTRES FILLS<div style="color: #e2001a; font-stretch: normal; line-height: 100%; margin-bottom: 1em; margin-top: 1em;">
<span style="font-family: Trebuchet MS, sans-serif; font-size: large;"><b style="background-color: #cccccc;">Internet: una arma de doble tall</b></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: #cccccc; font-family: Trebuchet MS, sans-serif;">Ara per ara, no només és inevitable que els nens accedeixin a la Xarxa, sinó que això és molt positiu per al seu desenvolupament personal, social i educatiu. No obstant això, aquest hàbit ha d'estar sempre subjecte a la vigilància d'un adult: segons un estudi recent de la Universitat de Texas, el 30% dels adolescents que entren a Internet sense supervisió incorren en conductes de risc.</span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: #cccccc; font-family: Trebuchet MS, sans-serif;"><br /></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: #cccccc;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 130%;">Ara per ara, no només és inevitable que els nens accedeixin a la Xarxa, sinó que això és molt positiu per al seu desenvolupament personal, social i educatiu. </span><span class="" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 130%;">No obstant això, aquest hàbit ha d'estar sempre subjecte a la vigilància d'un adult: segons un estudi recent de la Universitat de Texas, el 30% dels adolescents que entren a Internet sense supervisió incorren en conductes de risc. </span></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="font-family: Trebuchet MS, sans-serif;"><br /></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="font-family: Trebuchet MS, sans-serif;"><br /></span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: white; font-family: Trebuchet MS, sans-serif;"><br /></span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span style="background-color: #d9ead3; color: #38761d; font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; font-size: large; line-height: 100%;">Normes bàsiques per a un accés segur</span><br />
<span style="background-color: #d9ead3; color: #38761d; font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; font-size: large; line-height: 100%;"><br /></span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
</div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span class="" style="background-color: #d9ead3; font-family: Trebuchet MS, sans-serif;">Per a un ús responsable, l'ordinador ha d'estar en un espai comú per a tota la família, establir horaris estrictes per a la seva utilització, recordar al nen la importància de protegir les seves contrasenyes i de no facilitar dades personals, consultar sovint l'historial de navegació, activar les eines de control per a pares i ensenyar al teu fill a ser crític amb els continguts en línia.</span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 100%; margin-bottom: 1em; margin-top: 1em;">
<span style="background-color: #d9ead3; font-family: Trebuchet MS, sans-serif;">Normes bàsiques per a un accés segur</span></div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
</div>
<div style="font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<span class="" style="background-color: #d9ead3; font-family: Trebuchet MS, sans-serif;">Per a un ús responsable, l'ordinador ha d'estar en un espai comú per a tota la família, establir horaris estrictes per a la seva utilització, recordar al nen la importància de protegir les seves contrasenyes i de no facilitar dades personals, consultar sovint l'historial de navegació, activar les eines de control per a pares i ensenyar al teu fill a ser crític amb els continguts en línia.</span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12px; font-stretch: normal; line-height: 130%;">
<br /></div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-25071982370871563272015-02-24T19:36:00.000+01:002015-02-24T19:38:06.731+01:00Els 12 anys: l'inici de las crisis i el re-equilibri de la personalitat.<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.5em; margin-bottom: 1em; padding: 0px; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Cada vegada són més els pares que, dia a dia, es pregunten si ho estaran fent bé amb els seus fills pel que fa a la seva formació com a persona i la inculcació dels <strong style="color: black;">valors</strong></span> .<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"> </span><span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><span class="">La pre-adolescència, període que aproximadament abasta dels 11 als 13 anys, és una </span><strong style="color: black;"> <span class="">etapa de continus canvis físics i emocionals.</span></strong><span class=""> Per això és que es fa, encara més necessari que en altres etapes, l'actitud i dedicació dels pares amb seus fills per no provocar el temut desequilibri familiar.</span></span></div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.1em; margin: 1.5em 0px 0px; padding: 0px 0px 1em; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span class="" style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: small;"><u><span class=""><b>Nous límits</b></span></u></span></div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.5em; margin-bottom: 1em; padding: 0px; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Són molts els canvis que experimenten en aquesta etapa, pel que és molt probable que els hàbits disciplinaris que fins al moment tenien trontollin, i fins i tot desapareguin, donant lloc a comportaments no desitjats. Cal per això, que els seus progenitors mostrin especial interès en canalitzar determinades situacions tempestuoses. Ens hem de fer sentir presents en la seva vida, explicar-los la importància de dominar i orientar les seves passions, com ara el sentit del límit i la </span><strong style="color: black;">responsabilitat</strong> , la previsió de conseqüències, l'autocontrol en les seves accions, el respecte als altres.</div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.1em; margin: 1.5em 0px 0px; padding: 0px 0px 1em; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span class="" style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: small;"><u><b>Diàleg i negociació</b></u></span></div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.5em; margin-bottom: 1em; padding: 0px; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><span class="">És en aquest moment, de la pre-adolescència, en què tot pare es pregunta ¿he de exercir l'autoritat que el meu lloc en la família m'atorga o per contra, he de donar-li llibertat en les seves actuacions? </span><span class="">La resposta, encara que no és fàcil, és clara, ni una cosa ni l'altra. </span><span class="">És aquí on hem de fer ús de dues de les eines que més alegries ens donaran a la guia educativa dels nostres fills: </span><strong style="color: black;"> <span class="">el diàleg i la negociació.</span></strong> <span class=""> Amb aquestes eines podem aconseguir molta informació dels nostres fills, alhora que li estem donant la confiança , la proximitat i la seguretat que ells necessiten per poder parlar obertament del que els passa en el seu quefer diari.</span></span></div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.5em; margin-bottom: 1em; padding: 0px; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Serà molt important conèixer l'entorn en què els nostres fills es mouen. Les amistats que freqüenten faran efecte en la seva personalitat, ja que, a aquestes edats, el grup d'amics és el més important per a ells. També a través dels gustos que prefereixen podrem fer-nos una lleugera idea del que els fa feliços. Però, sobretot, caldrà posar l'accent en conèixer els sentiments i emocions que processen. Tot això ho podríem aconseguir fomentant en els nostres fills un sentiment de confiança i seguretat cap a nosaltres.</span></div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.1em; margin: 1.5em 0px 0px; padding: 0px 0px 1em; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: small;"><u><b>El valor de l'autonomia</b></u></span></div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.5em; margin-bottom: 1em; padding: 0px; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><span class="">És cert que, com a pares, s'ha d'exercir autoritat sobre els fills, però és un error considerar-la com invariable, sota cap concepte. </span>S'han de <strong style="color: black;">donar marges</strong> dins de la mateixa, fomentant d'aquesta manera la presa de decisions guiada, el <strong style="color: black;">respecte</strong> al pactat i l'autonomia del nen. Hem de mostrar pacients, empàtics i comprensius amb els nostres menors encara que, al final, imposem la nostra voluntat fonamentada sobre una base sòlida, explicant el perquè d'una decisió i no una altra.</span> <strong style="color: black;"></strong> <strong style="color: black;"></strong> </div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.5em; margin-bottom: 1em; padding: 0px; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><span class="">És molt important que els pares actuïn de la mà en l'educació dels seus fills, és a dir, que </span><strong style="color: black;"> <span class="">pare i mare tinguin la mateixa actitud davant del seu fill</span></strong><span class=""> , evitant que el pre-adolescent busqui l'aprovació d'un o altre per separat en temes tan quotidians com l'hora d'arribada a casa, la paga setmanal o les tasques assignades. </span>Hi ha d'haver cohesió familiar en aquest sentit, ja que els passos i directrius que se li mostrin al menor no poden donar lloc a equívocs ni a situacions contradictòries en què el noi pugui aprofitar per sortir-se amb la seva.</span></div>
<div style="border: none; color: #1a171b; line-height: 1.5em; margin-bottom: 1em; padding: 0px; text-align: justify; text-shadow: transparent 1px 1px 1px;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">En definitiva, no hi ha un llibre d'instruccions per etapes tan difícils com ho són la pre-adolescència i la posterior adolescència, només <strong style="color: black;">idees per poder fer-la més suportable</strong> i aconseguir amb èxit el pas a l'edat adulta.</span> <strong style="color: black;"></strong> </div>
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><strong style="line-height: 1.5em;">Equipar Superpadres.com</strong></span>Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-71759074580964020302014-11-14T18:55:00.000+01:002014-11-14T18:55:24.819+01:00SI ERES FELIZ, VIVIRÁS MÁS <span style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: large;"><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;">Una revisión de más de 160 estudios científicos que abordan la conexión entre el estado positivo de la mente y la longevidad ha hallado "pruebas claras y convincentes" de que la gente más feliz tiende a tener mejor salud y a vivir más.</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;">Las pruebas que relacionan una perspectiva positiva de la vida con la </span><a href="http://www.muyinteresante.es/tag/longevidad" rel="nofollow" style="background-color: #cccccc; color: #bc8278; line-height: 24px;">longevidad</a><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;"> fueron más contundentes incluso que las que vinculan la obesidad con un descenso en la esperanza de vida, según un artículo publicado en la revista Applied Psychology: Health and Well-Being. "Fue casi chocante, y ciertamente nos sorprendió, ver la consistencia de los datos", ha afirmado Ed Diener, profesor emérito de psicología de la universidad de Illinois, que dirigió el estudio.</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;">La revisión se centró en ocho tipos de investigaciones diferentes a largo plazo, así como en pruebas experimentales, tanto en poblaciones humanas como animales. Por ejemplo, 5.000 estudiantes universitarios observados durante más de 40 años proporcionaron pruebas de que los más pesimistas tendieron a morir más jóvenes. Y en el laboratorio, los comportamientos vinculados al optimismo redujeron las hormonas relacionadas con el estrés, incrementaron la función inmunológica y ayudaron a recuperar al corazón tras un esfuerzo excesivo. Además, los animales que vivían en una situación de estrés, como en jaulas repletas de animales, tuvieron sistemas inmunológicos más débiles y murieron más jóvenes que los que no vivían hacinados.</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;">Diener señaló que aunque las políticas sanitarias actuales se centran en combatir la </span><a href="http://www.muyinteresante.es/tag/obesidad" rel="nofollow" style="background-color: #cccccc; color: #bc8278; line-height: 24px;">obesidad</a><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;">, el tabaquismo, los malos</span><a href="http://www.muyinteresante.es/tag/h%C3%A1bitos%20alimenticios" rel="nofollow" style="background-color: #cccccc; color: #bc8278; line-height: 24px;">hábitos alimenticios</a><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 24px;"> y la falta de ejercicio, "puede ser el momento de sumar el 'sé feliz' y evitar el enfado crónico y la depresión".</span></span>Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-66061196806861610062014-11-14T18:51:00.001+01:002014-11-14T19:04:50.103+01:00TIEMPOS DE CRISIS<div style="color: #e2001a; font-stretch: normal; line-height: 14px; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><b><u style="background-color: #cfe2f3;">La crisis no sólo afecta a los adultos</u></b></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 20px; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="background-color: #cfe2f3; font-family: Verdana, sans-serif;">Los niños y adolescentes son los más vulnerables cuando hay problemas económicos en casa. De hecho, los expertos alertan de que el número de menores con trastornos de comportamiento se ha disparado desde el inicio de la crisis, hasta alcanzar al 20% de la población infantil y juvenil. Los chicos suelen mostrar conductas agresivas, mientras que ellas tienden a sufrir ansiedad o depresión.</span></div>
<div style="background-color: white; color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 20px; margin-bottom: 1.35em;">
<b style="color: #93c47d; font-family: Verdana, sans-serif; line-height: 15.6000003814697px;">Ayúdale a superar su incertidumbre</b></div>
<div style="font-stretch: normal; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="background-color: #fff2cc; color: #6f6f6f; line-height: 20px;"><span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Para reducir las preocupaciones que puede ocasionarle la falta de dinero, explica a tu hijo que las dificultades y los imprevistos forman parte del día a día, y que a pesar de nuestro trabajo y esfuerzo, las cosas no siempre salen como queremos. Enséñale a ser valiente y optimista ante la adversidad, y refuerza aspectos como la comunicación y el cariño, ya que así se sentirá seguro y protegido.</span></span></div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-86886929211722364942014-11-14T18:28:00.001+01:002014-11-14T18:52:27.046+01:00LA AGRESIVIDAD EN LOS NIÑOS<div style="color: #e2001a; font-stretch: normal; line-height: 14px; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><b style="background-color: #ead1dc;">Conductas agresivas</b></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 20px; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><b style="background-color: #ead1dc;">Que un niño de corta edad muestre su frustración pegando o mordiendo no es alarmante. No obstante, cuando adopta este comportamiento por sistema, o bien continúa manifestándolo más allá de los 4 años, es preciso intervenir para evitar que este hábito se perpetúe. Según algunos expertos (como Richard Tremblay, de la Universidad de Montreal), la etapa preescolar es el mejor momento para actuar.</b></span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 15.6000003814697px; margin-bottom: 1.35em;">
<b style="background-color: #b6d7a8; color: #274e13; font-family: Verdana, sans-serif; line-height: 15.6000003814697px;">¿Qué hacer para ponerles freno?</b></div>
<div style="font-stretch: normal; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="color: #6f6f6f; line-height: 20px;"><span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><b style="background-color: #b6d7a8;">Un aspecto básico para aplacar estas conductas es no ceder ante las mismas, para que el niño compruebe que no le dan el resultado esperado. También es fundamental conseguir un ambiente familiar en el que no se toleren las agresiones físicas, los gritos o los golpes, ya que el pequeño tiende a imitar estos comportamientos. Y si pega a otra persona, se le debe separar y reprender sin violencia.</b></span></span></div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-2887368822884224772014-11-14T18:22:00.000+01:002014-11-14T18:54:04.225+01:00ES CAPRICHOSO TU HIJO?<div style="font-stretch: normal; line-height: 14px; margin-bottom: 1.35em;">
<b style="background-color: #fce5cd;"><span style="color: #e06666; font-family: Verdana, sans-serif;">Niños (demasiado) caprichosos?</span></b></div>
<div style="color: #e2001a; font-stretch: normal; line-height: 14px; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="background-color: #fce5cd; color: #6f6f6f; font-family: Verdana, sans-serif; line-height: 20px;">¿Tu hijo monta en cólera cuando no consigue lo que quiere? ¿Expresa su malestar con una rabieta, en un intento de llamar tu atención? Aunque esta actitud es habitual durante la primera infancia —a medida que el pequeño crece, sus caprichos se vuelven más reflexivos—, la intervención de los padres es imprescindible para evitar que estos malos hábitos se enquisten en la personalidad del niño.</span></div>
<div style="color: #6f6f6f; font-stretch: normal; line-height: 20px; margin-bottom: 1.35em;">
<b style="background-color: #d0e0e3; color: #666666; line-height: 20px;"><span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Muéstrale el verdadero valor de las cosas</span></b></div>
<div style="font-stretch: normal; margin-bottom: 1.35em;">
<span style="background-color: #d0e0e3; color: #6f6f6f; font-family: Verdana, sans-serif; line-height: 20px;">Explícale cuánto te cuesta conseguir lo que pide. Oblígale a ser consecuente con lo que quiere —p.e., si es un alimento, haz que se lo acabe aunque el sabor no sea el esperado—, habla con tus familiares para que no sean excesivamente permisivos con el niño, ponle condiciones para obtener su recompensa, busca alternativas no materiales a lo que exige u ofrécele algo que distraiga su atención.</span></div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5014065655725398902.post-61543070644381117682013-11-20T00:09:00.002+01:002014-11-14T19:01:23.799+01:00CINCO COSAS QUE PUEDES HACER PARA AUMENTAR TU CREATIVIDAD<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">¿Quieres ser más original? ¿Qué tu cerebro genere buenas ideas? Los últimos estudios científicos sobre la creatividad sugieren algunos trucos que funcionan: </span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">1. Abúrrete</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">Un equipo de investigadores británicos de la University of Central Lancashire (UCLan) ha demostrado que llevar a cabo una tarea aparentemente aburrida durante 15 minutos, como copiar números de un directorio de teléfono, aumenta considerablemente la inventiva. </span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">2. Pon una película de Harry Potter</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">Investigadores de la Universidad Lancaster han comprobado que ver solo 15 minutos de películas con contenidos propios del cine fantástico, como los contenidos mágicos de magos y brujos que aparecen en la popular saga de Harry Potter, es suficiente para que los niños y adolescentes sean capaces de pensar de manera más creativa.</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">3. Juega</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">Los videojuegos potencia la actividad creativa en nuestro órgano pensante, según se desprende un reciente estudio de la Universidad Estatal de Michigan (EE UU). En experimentos con 500 niños de doce años de edad, los científicos comprobaron que aquellos que jugaban con videojuegos eran más creativos desempeñando tareas como dibujar o escribir historias. </span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">4. Potencia tu buen humor</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">Las personas que hacen una pausa mientras trabajan para escuchar</span><a href="http://www.muyinteresante.es/tag/m%C3%BAsica" rel="nofollow" style="background-color: #cccccc; color: #bc8278;">música</a><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;"> o ver vídeos cómicos en Internet no están perdiendo el tiempo, sino que al mejorar su humor pueden potenciar su creatividad, según un estudio publicado en la revista Psychological Science. Al parecer, el ánimo positivo pone a punto a la corteza cingulada anterior, una región del cerebro que siempre se activa momentos antes de tener una idea.</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">5. Mueve los ojos</span><br style="background-color: #cccccc; color: #565555; line-height: 19px;" /><span style="background-color: #cccccc; color: #565555; font-size: small;">Los ejercicios de movimiento de ojos hacia delante y hacia atrás aumentan la creatividad, según han demostrado Elizabeth Shobe y sus colegas del Richard Stockton College de Nueva Jersey (EE UU). Los detalles del trabajo se daban a conocer en la revista Brain and cognition. Eso sí, el efecto que observaron era temporal y no duraba más de 9 minutos.</span></span>Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03114464394617639300noreply@blogger.com0